Project Description

Collage is the noble conquest of the irrational, the coupling of two realities, irreconcilable in appearance, upon a plane which apparently does not suit them.

Max Ernst (keeps surprising me…)

In the next several posts Modernist Encaustic will be presenting different collage techniques with their proper, beyond the – cut and paste – , name. Just wait and see…

casi prefiero leerlo en español

Rollage

The Rollage was first introduced by the Czech artist Jiri Kolar, although this “roll mode” remains very modern and is even present in the work of some of our favorite contemporary artists like Daniella Woolf.

 

rollage.003

Jiri KolaK (1969) eternal ages

Slide22

Jiri Kolak ( ) Smiling landscape

The Czech artist Jiri Kolar, born in 1914 was best know as poet, not surprisingly the chief theme of his works of poetry was “Disintegration” .

Kolar never learned to draw or paint, and always claimed that his training as a carpenter enabled him to cut the straight lines, all he needed for his collages

rollage.004

———————–

Collage es la noble conquista de lo irracional, el acoplamiento de dos realidades, en apariencia irreconciliables, sobre un plano que a primera vista no encaja.

Max Ernst (y me sigue sorprendiendo …)

En los próximos posts Modernist Encaustic presentará diferentes técnicas de collage con su propio nombre, más allá de la de cortar y pegar. Espere y vea …

Rollage

El Rollage se utilizó por primera vez por el artista checo JIri Kolar, pero este “modelo tiras” sigue siendo muy moderno y está incluso presente  en la obra de una de nuestras artistas preferidas como Daniella Woolf.

rollage.001

Daniella Woolf () text series http://daniellawoolf.com/

El rollage es la descomposición y la amalgama posterior de imágenes o texto previamente cortado en tiras. Esta técnica tiene un sinnúmero de variaciones con connotaciones muy distintas.

El artista checo Jiri Kolar nació en 1914 y es más conocido como poeta, pero no resulta sorprendente que el principal tema de sus obras de la poesía sea la “desintegración”.

Kolar nunca aprendió a dibujar o pintar, y siempre afirmó que su formación como carpintero le permitía cortar en tiras rectas, todo lo que necesitaba para sus collages