Project Description

Alberto Reina Blanca, not without hesitation, defines his work as ” intuitive abstraction “.

Alberto Reina Blanca, no sin dudarlo, define su obra como “abstracción intuitiva”

Alberto Reina.001

 

prefiero leerlo en español

His work always finds its starting point in a motif or gesture about which, by repetition, Alberto develops his universe. His series develop the original motif in a tireless and obsessive way, in an understanding-like  process fraught with emotion that goes out with the series itself. His palette is usually limited: white, ocher, and earth colors; like his motifs, simple, self-contained, geometric, arranged showing tendency to give great prominence to the empty space.

Ultimately, I create paraffin glazes among which I introduce oil painting, pigment or paper, finishing with oil. With this, I intend to get a dual perception: an overall picture  and a detailed one, forcing the eye to dwell on each piece. Paraffin provides a velvety glaze, sometimes translucent and mysterious, that prevents sharp focus on the retina, causing in turn the viewer’s curious approach to the paintings .

Alberto Reina Blanca 2014

Cadiz / Spain

You can find more details of the work of Alberto Reina Blanca

Obra reciente

http://albertoreinablanca.com/obra-pictorica/cera-de-parafina/

 

———————–

Alberto Reina Blanca, no sin dudarlo, define su obra como  “abstracción intuitiva”

Su obra encuentra siempre el punto de partida en un motivo o gesto alrededor del cual, mediante la repetición del mismo, desarrolla todo su universo. Sus series desarrollan de forma incansable y obsesiva el gesto primigenio  en un proceso de comprensión cargado de emoción que se agota con la serie misma. Por lo general, su paleta suele ser reducida, de blancos, ocres, y tierras; al igual que sus motivos, sencillos, exentos, geométricos, ordenados y con tendencia a conceder gran protagonismo al espacio vacío.

“En definitiva, creo veladuras con parafina en las que introduzco el óleo, el pigmento o el papel, finalizando el retoque con óleo. Con ello pretendo conseguir una doble mirada: la del conjunto y la que obliga al ojo a recrearse en cada pieza. La parafina aporta una veladura aterciopelada y, a veces, translúcida y misteriosa que impide el enfoque nítido de la retina, provocando a su vez que el espectador se acerque, curioso, a las obras”.

Alberto Reina Blanca  2014

Cádiz / España

Puedes encontrar más detalles de la obra de Alberto Reina Blanca  en

http://albertoreinablanca.com/

http://albertoreinablanca.com/obra-pictorica/cera-de-parafina/